Dlaczego warto brać udział w konkursach piwa?

A dlaczego sportowcy stają w szranki z innymi zawodnikami? Przede wszystkim, aby się sprawdzić, pokazać swoim kibicom, że są najlepsi. Tak samo dzieje się z browarami, piwowarami i piwem, które produkują. Medalowa pozycja w konkursie to potwierdzenie, że oferowany produkt jest najwyższej jakości. Trofeum zapewnia, że odbiorca – dystrybutor, hurtownia i ostatecznie konsument nie zawiodą się, gdy kupią to piwo – jest najlepsze na tle innych piw, sprawdzone przez ekspertów.

W przypadku GoodBeer mamy pewność, że to konkurs z ugruntowaną, wieloletnią tradycją. Nie jest to „zaaranżowane” wyróżnienie, ale piwo wypracowane w browarze i docenione przez grono niezależnych specjalistów z dziedziny oceny sensorycznej. W tym roku po raz pierwszy piwa będą konkurowały w międzynarodowym gronie. Oznacza to, że będzie ich więcej, a reprezentantami będą egzemplarze z rodzimych stylowo regionów. Można się więc spodziewać, że jakość tych piw będzie na najwyższym poziomie, że np. czeskie lagery będą konkurowały z lagerami z Czech właśnie. Albo klasyczne bawarskie piwa pszeniczne z Weizenami wyprodukowanymi w tym regionie. Co to oznacza dla innych uczestników? Oczywiście większy prestiż wygranej, większą satysfakcję i większe uznanie wśród konkurentów.

Czy warto?

No cóż, można bazować na „sukcesie” sprzedażowym i trwać w przekonaniu że to on jest właśnie weryfikacją jakości. Ale czy na pewno sprzedaż (np. w sieciach) to efekt wyłącznie dobrej jakości? A co, gdyby sukces działu sprzedaży podeprzeć ekspercką oceną i medalowym trofeum? Pomoże czy utrudni oferowanie swoich produktów?

Medal – wielka sprawa

Te dylematy i pytania wydają się być retorycznymi. Obserwując radość zwycięzców na wielu konkursach mam pewność, że jest to wielka sprawa dla twórców piw. Piwowar jest dumny z receptury i wykonania, a właściciel browaru z piwowara, jego piwa i swojego wkładu w zarządzanie przedsiębiorstwem. Dział marketingu i sprzedaży docenia wszystkich powyższych i ma dodatkowe materiały do promocji produktu. Tego nie da się pozyskać z Excella, to trzeba przeżyć i wypracować. Wystawianie piw w dobrych konkursach ma znaczenie, do czego zachęcam wszystkich uczestników piwnego świata.

Rafał Kowalczyk
dyrektor Profesjonalnego Konkursu Piwa GoodBeer

ZGŁOŚ PIWO DO KONKURSU


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *